Locka med Platt

Locka håret med en platt-tång ? Det är inte svårt, jag lovar. Hur lätt som helst. Dessutom blir lockarna fina, inte bara lite krull liksom .

För att få fina lockar i håret med platt-tången så plattar du först hårslingan som du ska locka. Efter det så placerar du platt-tången högst upp vid hårbotten och vrider platt-tången ett halvt varv så att det även kommer hår över eller undersidan av platt-tången. om  du håller platt-tången i höger hand,så håller du i hårslingan längst ner med vänster hand och drar ut den så den blit "rak" och drar sedan ner platt-tången längst ner till slutet av hårslingan.
Det som är viktigt nu är att göra det snabbt, men inte för långsamt. När du har plattat (eller lockat nu) hela hårslingan så ska du tvinna hårslingan med den lediga handen så vips , har du fina lockar. Jag slänger upp två bilder hur det ser ut sen om du har gjort rätt.
Slänger också upp youtube klipp så du kan se hur det ser ut. Så svårt att förklara liksom ,lättare om man ser.




Lockat med min platt-tång







Plattången jag använder.
Den kommer från Björn Axen och är köpt på kicks.
Jag har dock ingen aning om vad den kan kosta då det var ett tag sen jag köpte den, men kanske 500 -600 kronor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0