Marley Och Jag


Det var längesen jag slängde upp ett tips , men nu är det dags igen !

Läste ut en grymt bra bok igår , Marley Och Jag heter den.
Boken är helt underbar, jag skrattade tills tårarna spruta och jag grät tills tårarna tog slut.

Nu är den här! Boken om Marley, världens mest neurotiska och älskvärda hund.

Jenny och John skulle just börja sin gemensamma tillvaro. De var unga och kära, de hade ett litet hus och inte ett bekymmer i världen. Så bestämde de sig för att öva sina föräldratalanger på en hund.

In i deras hem kom Marley, en gyllengul labradorvalp som snabbt växte till en bredbröstad fyrtiofemkilos ångvält. I dundrande fart tog han sig fram genom livet, han sprang genom dörrar, hälsade alla gäster med en dreglig puss och tuggade i sig alltifrån pennor till ett använt graviditetstest. Varken lydnadskurser eller lugnande medel hjälpte.

Men lika vilt som han betedde sig, lika obegränsad var hans tillgivenhet. Och för familjen Grogan blev han en ovärderlig gåva.

Boken är verkligen helt underbar. Jag som själv har en labrador kom honom bra mycket närmare (om det är möjligt?) och när jag läste ut boken igår, herregud vad jag grät ! Tårarna bara sprutade, så jag var tvungen att hämta min labrador innefrån mina föräldrars sovrum så han fick sova inne hos mej uppe i sängen brevid min huvudkudde.
Riktigt längesen jag läste en så bra bok , och vet ni vad det bästa är ?
Boken kommer snart ut på bio ! Kommer ladda upp med näsdukar flera dagar innan..

Priset beror ju på var du köper den , och om du köper en pocket eller inte.

Boken är nästan ett måste att läsa, speciellt om du är hundägare eller om du har varit.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Du vet att den kommer på bio i mars? Jag mamma o pappa ska se den.

http://www.youtube.com/watch?v=qtKizvVqNG8

Jag läste den på julovet o jag grät också massor!!!

Men det bästa är ju att boken hänt på riktigt.

Puss Kusinen.

2009-02-24 @ 12:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0