Nyårsafton


Bild tagen i Thailand år 2007 av mej.

Då är det ju nyårsafton om tre dagar !
(vad många inlägg det blir om nyårsafton känner jag)

Våra planer är att vara hos våra grannar och fira. Äta god mat o.s.v.
Vi är vartannat år hos oss, och vartannat år hos dom. Men när vi var i thailand förra året så vart det ju lite knas, men nu så är det bestämmt att vi ska vara hos dom .

Jag längtar, jag älskar nyårsafton vid tolvslaget. Det är så fint då, när hela himlen glittrar av raketer med mera.
Men det bästa året, det måste ha varit i Thailand, då det inte var en sekund utan raketer, det bara small hela tiden,och de började att smälla raketer redan på förmiddagen.
jag kommer ihåg att när jag var liten, så frågade jag varje år morfar:
- Varför skjuter man raketer på nyårsafton?
Jag visste jämt vilket svar jag skulle få, men så svarade han, lika vänligt år efter år:
- För att man ska skrämma bort det gamla året så att det nya får komma fram.

Åh vad jag saknar mormor och morfar <3

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Haha..jaha är det därför..bra då vet jag! :)

2008-12-28 @ 22:27:49
URL: http://natalieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0