Herrklocka

Hej Bloggen!

Jag är vääldigt sugen på att köpa en herrklocka ..  Har kollat på pappas klocka han köpte i Thailand , jag är helt förälskad i den! Jag vill ha den men det är ju helt omöjligt att tjata till sej den asså.. Och desutom har glaset till klockan hoppat av så den är trasig. Tråkigt Tråkigt.

Ikväll har jag varit i stallet och fixat mat och vatten till Sunny , för hon ska sova inne inatt. Det var lite ruggigt väder. :)
Alla hästar fick komma in i natt, det är mysigt för dom att få sova ordentligt i några timmar .

Imorgon ska jag rida med Ida och Foxey igen , vi ska träffas klockan 17 . Det ska bli roligt ! Hoppa lite på volten .

Och till alla hästintresserade som läser min blogg har jag ett litet "Veckans Tips" .
Det är nämligen ett sadelbalsam (Lädertvål) från märket Fiebings.
Denna lädertvål som jag använde är inte i fast form utan i spray flaska. Man sprayar på utrustningen , tar en svamp eller mjuk borste och maserar in tills skummet försvinner . Därefter tar man en nytvättad  (helst) handduk och gnuggar på utrustningen tills den blir blank.
Jag tycker att den fungerade jättebra!
Det finns dock något minus med den , och det är att den är inte så dryg, har endast använt den en gång och jättemycket är redan borta. Det andra minuset är att den är väldigt vääldigt vattnig, så den rinner av väldigt lätt , så man får vara lite snabb med att gno in med svamp eller mjuk borste.
Jag köpte min på Granngården , men kommer dock inte ihåg hur mkt den kostade.

 PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0