Hårförlängning

Äntligen har jag fått in min hårförlängning!
60 cm äkta flat hair 100 slingor, köpt på www.happyhair.se.
Satte i hårförlängningen idag ca 09.30 med hjälp av Hanna, tack för hjälpen!
   FÖRE    :                                                                                             Vi började med att färga de 10 blonda slingorna blåsvarta .  Det skulle sitta i 30 minuter , under den tiden så började vi att klippa av ca hälften av vaxet på håret då det var aldeles för långt, så nu är det diskretare än vad det skulle ha varit om vi inte skulle ha klippt i dom .
När allt var klart så började hon bena upp mitt hår och satte fast allt löshår. När vi satte i löshåret använde vi en värmetång jag har köpt oanvänd och begangnad för 205 kronor, (en ny kan kosta upp till 700 kronor). Om du ska sätta i dit egna löshår bör du inte använda en platt tång då du bränner dej lättare i hårbotten. Vi använde en skyddsplatta för att förhindra vaxet kladda i mitt övriga hår. Att sätta i allt hår tog ca 1 timme och 30 minuter.                                                   EFTER     :
Mellan där så tvättade vi ur den svarta hårfärgen på de blonda slingorna.
När allt löshår satt fast i håret toppade Hanna löshåret så det inte ser så kantigt ut.
När löshåret var färdigklippt färgade vi lite av mitt ''naturliga'' hår, så det skulle gå in mer i löshåret.
Sen så betalde vi Hanna, hon cycklade hem och vi sköljde ur hårfärgen efter 30 minuter.


Jag har också fått skötselråd.
*Sova med håret i flätor.
*Aldrig tvätta håret "uppochner"
*Aldrig ha håret i en "handduksturban" efter jag har duschat
*Borsta håret med en speciell hårborste (En utan "piggar" längst ut )
*Ju väl hand man tar hand om sitt löshår , ju längre sitter det.







(Vänsterklicka på bilderna för att förstora)
EFTER   :

                             


PUSS!


Kommentarer
Postat av: Mr-Female

blev ju jätte fint:D<3333älskar dej:)<3

2008-08-15 @ 00:34:05
URL: http://mrfemale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0